Na EFT reagují děti velmi dobře. Rychle uvolňují své strachy, obavy, zklamání. Největší skupinou dětí, se kterými se setkávám, jsou děti školního věku. Rodiče si ztěžují, že jsou podráždění, nechce se jim do školy, po ránu je bolí břicho, nosí nesnědené svačiny, protože je nedostanou do strachem staženého bříška atd. Většinou jejich stres pramení ze školy. Nemají rádi nějaký předmět nebo nějakého učitele. Mají strach ze zkoušení, mluvení před třídou nebo ze známek, že se jim ta a ta písemka nepovede. Když se odťukají emoce, které jsou se školou spojené, tak se najednou změní jejich vztah k učiteli, k danému předmětu, změní se jejich přesvědčení, že jim něco nejde, najednou už necítí knedlík v krku, když mají mluvit u tabule atd. Čím to je, že může nastat taková změna? Emoce jsou totiž takový filtr, přes který vnímáme okolní svět. Když máme růžový filtr (růžové brýle) svět nám připadá krásný, lidé milí. Když máme tmavě modrý filtr, svět je nepřátelský, lidé se mračí. Když máme ještě temnější černý filtr, máme pocit, že celý svět je proti nám. Takže, když jsme naštvaní, všechno kolem nás štve a i my jsme protivní na lidi kolem nás. Když jsme v klidu, všechno plyne jak má. Když máme radost, celý svět kolem je veselý, smějeme se atd. Když naučíme děti pracovat se svými emocemi, můžeme tak změnit to, jak budou vnímat v dospělosti svět kolem sebe, jak budou úspěšní, jak budou řešit problémy, jak budou prožívat partnerské vztahy. Proto jsem se rozhodla děti učit techniky, jak pracovat s emocemi, se stresem. Buď individuálně, kdy nejdříve pomocí EFT uvolním emoce, které je tíží a společně s dítětem pak najdeme způsoby, kterými si může pomoci doma od napětí, pocitu tlaku, strachu a vzteku. A nebo ve skupině s ostatními dětmi, kdy se děti naučí ťukání na určité body (EFT) a vyzkouší různé další techniky uvolňování emocí. Ty pak můžou používat, když se nebudou cítit v pohodě.
Skupinové relaxace s dětmi najdete na stránkách v programu.
